ΣΒΑΚ – 2η Διαβούλευση


Θέμα: Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) Δήμου Καλυμνίων – 2 η
Διαβούλευση

Ο Δήμος Καλύμνου συμπεριλαμβάνεται στους Δήμους της χώρας που αναπτύσσουν Σχέδιο
Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) με στόχο την υλοποίηση κυκλοφοριακών
παρεμβάσεων με σεβασμό στις βασικές αρχές της βιώσιμης κινητικότητας, με απώτερο σκοπό
την βελτίωση της προσβασιμότητας κατοίκων, εργαζομένων και επισκεπτών και την
αναβάθμιση του αστικού περιβάλλοντος και της ποιότητας ζωής εν γένει.
Στην παρούσα φάση ο Δήμος θέτει σε ανοιχτή ηλεκτρονική διαβούλευση το όραμα, τις
προτεραιότητες και τις εναλλακτικές προτάσεις για την κινητικότητα στην περιοχή της Χώρας
και Πόθιας. Οι προτάσεις προέκυψαν έπειτα από την ενδελεχή ανάλυση της υφιστάμενης
κατάστασης, αλλά και λαμβάνοντας υπόψη τις απόψεις των πολιτών έτσι όπως αυτές
καταγράφηκαν στο πλαίσιο της 1 ης Διαβούλευσης.
Τα αποτελέσματα της παρούσας 2 ης διαβούλευσης θα ληφθούν υπόψη έτσι ώστε να
διαμορφωθεί το τελικό Κοινό Όραμα και να επιλεγεί η στρατηγική κατεύθυνση που θα πρέπει
να δοθεί στο σχεδιασμό του συστήματος αστικής κινητικότητας με χρονικό ορίζοντα το 2033.
Μπορείτε να δείτε και να ενημερωθείτε για το αρχικό Κοινό Όραμα, τις προτεραιότητες του
ΣΒΑΚ και τις εναλλακτικές προτάσεις στην ξεχωριστή ιστοσελίδα που έχει δημιουργηθεί για το
ΣΒΑΚ:
https://www.kalymnos.gov.gr/el/enimerosi/sxedio-viosimis-astikis-kinitikotitas-kalymnou
Για συμμετοχή στη 2 η διαβούλευση κάντε κλικ στον παρακάτω σύνδεσμο:
https://forms.gle/61VoDcTHGeafm9Qn8

Σας καλούμε να εκφράσετε τις απόψεις και τα σχόλιά σας καθώς με αυτό τον τρόπο όλοι μαζί
συν-σχεδιάζουμε το μέλλον του τόπου μας, συμβάλουμε στην επίλυση των καθημερινών
προβλημάτων των πόλεων μας και στη βιώσιμη ανάπτυξη.
Η διαβούλευση θα διαρκέσει μέχρι την Πέμπτη 5

ΟΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΒΑΚ ΔΗΜΟΥ ΚΑΛΥΜΝΙΩΝ

Ι. ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ Α’ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ.

  1. Διαμόρφωση ποδηλατόδρομου στην Παραλιακή Οδό της Πόθιας.
    Προτείνεται η δημιουργία ποδηλατόδρομου δύο κατευθύνσεων στην Παραλιακή Οδό της Πόθιας μεταξύ των
    λωρίδων κυκλοφορίας και της παραλιακής χερσαίας ζώνης. Η συγκεκριμένη διάταξη, τα τεχνικά
    χαρακτηριστικά και το ακριβές μήκος του ποδηλατόδρομου θα προκύψει από συγκοινωνιακή μελέτη που θα
    εκπονηθεί. Με την υλοποίηση του ποδηλατόδρομου θα καταργηθούν τμήματα της ζώνης στάθμευσης μεταξύ
    λωρίδων κυκλοφορίας και παραλιακής χερσαίας ζώνης. Στόχος είναι ο ποδηλατόδρομος να καλύψει όλη την
    παραλιακή ζώνη από τον νότιο εξωτερικό προσήνεμο λιμενοβραχίονα τον βόρειο υπήνεμο λιμενοβραχίονα.
    Ο συγκεκριμένος ποδηλατόδρομος θα αποτελέσει πιλοτική εφαρμογή για την επέκτασή του με στόχο την
    γενικότερη προώθηση του ποδηλάτου, όχι μόνο για τους μόνιμους κατοίκους αλλά και για τους επισκέπτες,
    με ιδιαίτερη στόχευση στους επισκέπτες του αναρριχητικού τουρισμού, πολλοί από τους οποίους αποτελούν
    δυνητικούς χρήστες του ποδηλάτου βουνού.
  2. Δημιουργία σταθμού ενοικίασης ποδηλάτων έναντι του Δημαρχείου Καλύμνου.
    Η δημιουργία του ποδηλατόδρομου στην Παραλιακή Οδό της Πόθιας θα πρέπει να συνοδευτεί με την
    δημιουργία σταθμού ενοικίασης ποδηλάτων. Ως πλέον δόκιμος χώρος για την τοποθέτηση του σταθμού
    κρίνεται τμήμα της παραλιακής ζώνης έναντι του Δημαρχείου Καλύμνου. Η συγκοινωνιακή μελέτη που θα
    εκπονηθεί για τον ποδηλατόδρομο θα περιλαμβάνει και την μελέτη του σταθμού. Η λειτουργία του σταθμού
    θα πρέπει να συνοδεύεται με:
    ➢ Δημιουργία εφαρμογής πληροφόρησης του κοινού για τα σημεία ενοικίασης, τις χρεώσεις, την πληρωμή
    μέσω συστήματος ηλεκτρονικών μέσων και την γενικότερη ενημέρωση και ευαισθητοποίηση με στόχο την
    προώθηση της χρήσης μέσων φιλικών προς το περιβάλλον.
    ➢ Δημιουργία σημείων πληρωμής εντός του σταθμού.
  3. Διαμόρφωση ελαφρά υπερυψωμένων οδικών τμημάτων και συμβολών (πλατό).
    Προτείνεται η δημιουργία υπερυψωμένης συμβολής (πλατό) σε οδικά τμήματα και διασταυρώσεις με στόχο
    την μείωση της ταχύτητας των οχημάτων, την τακτοποίηση των συνθηκών κυκλοφορίας, την δημιουργία
    συνθηκών ήπιας κυκλοφορίας και την αύξηση της οδικής ασφάλειας. Τα σημεία που χρήζουν άμεσης
    εξέτασης δημιουργίας των πλατό είναι τα αστικά οδικά τμήματα που αναπτύσσονται μεγάλες ταχύτητες, οι
    διασταυρώσεις με περιορισμένη ορατότητα, τα οδικά τμήματα με παρόδιες εισόδους σχολείων, και τα σημεία
    του οδικού δικτύου στα οποία έχουν καταγραφεί συμβάντα ατυχημάτων.
    Ως εκ τούτου τα συγκεκριμένα σημεία που προτείνονται πλατό είναι τα κάτωθι:
    ❖ Στην είσοδο του 5ου Δημοτικού Σχολείου Πόλεως Καλύμνου. Στον σχεδιασμό θα πρέπει να ληφθεί υπόψη
    και η γειτνίαση του Σχολείου με το Εσπερινό και το 2ο

ΓΕΛ Καλύμνου.

2
❖ Στην είσοδο του 6ου Δημοτικού Σχολείου Πόλεως Καλύμνου στον δρόμο «Ποταμοί». Ο σχεδιασμός του
πλατό θα πρέπει να λάβει ιδιαίτερα υπόψη το γεγονός ύπαρξης επιφανειακών πλημμυρικών απορροών
στον δευτερεύοντα δρόμο που συμβάλει στη διασταύρωση στα ανάντη.
❖ Στην στροφή «Πηγάδια» όπου λόγω των μεγάλων ταχυτήτων που αναπτύσσονται και της μειωμένης
ορατότητας έχουν συμβεί αρκετά ατυχήματα.
❖ Στον δρόμο «Ποταμοί» στο σημείο «Βρύσες» όπου υπάρχει η έκθεση Καλαθιανάκης, λόγω της ανάπτυξης
μεγάλων ταχυτήτων.

  1. Απαγόρευση σταθερής στάθμευσης ενοικιαζόμενων οχημάτων στην Παραλιακή Οδό της Πόθιας.
    Η εκτεταμένη χρήση σταθερής στάθμευσης των οχημάτων προς ενοικίαση από τις εταιρείες “Rent a Car”
    δημιουργούν υπερβολική κυκλοφοριακή επιβάρυνση στην παραλία. Η σχετική απαγόρευση κρίνεται
    επιβεβλημένη.
  2. Αναβάθμιση Κόμβου Παραλιακής Οδού Πόθιας με την οδό που διέρχεται μπροστά από το Δημαρχείο.
    Προτείνεται η αναβάθμιση του Κόμβου με την κατάλληλη οριζόντια και κατακόρυφη σήμανση, καθώς και η
    διερεύνηση εγκατάστασης συστήματος φωτεινής σηματοδότησης, καθώς οι συμβαλλόμενες κινήσεις των δύο
    οδών εξυπηρετούν υψηλούς κυκλοφοριακούς φόρτους. Το πρόβλημα κορεσμού του Κόμβου εντείνεται σε
    πολύ μεγάλο βαθμό την θερινή τουριστική περίοδο.
    Ιδιαίτερα επιβαρύνεται ο Κόμβος και από το γεγονός της ύπαρξης κιβωτοειδούς οχετού ομβρίων που
    παραλαμβάνει τις επιφανειακές απορροές του κεντρικού εμπορικού δρόμου της Πόθιας, καθώς ή «είσοδος
    του οχετού, αφενός προκαλεί στένωση της διατομής της οδού, και αφετέρου δημιουργεί ασυνήθη τοπική
    κατά μήκος κλίση της οδού η οποία περιορίζει την ορατότητα. Τη χειμερινή περίοδο που η κυκλοφορία είναι
    μικρότερη, τα προβλήματα δεν αίρονται καθώς δίνουν τη θέση τους σε προβλήματα πλημμυρικών απορροών
    σε περιπτώσεις έντονων βροχοπτώσεων.
  3. Αναβάθμιση Κόμβου Παραλιακής Οδού Πόθιας με την οδό που μπροστά από την Εθνική Τράπεζα.
    Προτείνεται η αναβάθμιση του Κόμβου με την κατάλληλη οριζόντια και κατακόρυφη σήμανση, καθώς και η
    διερεύνηση εγκατάστασης συστήματος φωτεινής σηματοδότησης, καθώς οι συμβαλλόμενες κινήσεις των δύο
    οδών εξυπηρετούν υψηλούς κυκλοφοριακούς φόρτους. Το πρόβλημα κορεσμού του Κόμβου εντείνεται σε
    πολύ μεγάλο βαθμό τη θερινή τουριστική περίοδο.
  4. Αναβάθμιση Κόμβου «Καλυμνιάς».
    Προτείνεται η μελέτη ορθολογικού σχεδιασμού του κόμβου καθώς, οι ταχύτητες είναι μεγάλες, η
    τακτοποίηση της κυκλοφορίας και των στεφουσών κινήσεων δεν επιτυγχάνεται, η σήμανση είναι ελλιπής, η
    ορατότητα περιορισμένη. Στον κόμβο παρατηρούνται συχνές παραβιάσεις προτεραιότητας, καθώς και
    πλημμυρικά φαινόμενα.
    Απαιτείται η μελέτη του κόμβου σύμφωνα με τις ισχύουσες προδιαγραφές. Ιδιαίτερα θα πρέπει να εξετασθεί
    η σκοπιμότητα κατασκευής υπερυψωμένου πλατό στον κόμβο.

3

  1. Προώθηση της Δημόσιας Συγκοινωνίας μέσω Μικρών Αστικών Λεωφορείων (Mini Bus).
    Η επιμήκης διάταξη των οικισμών της Χώρας και της Πόθιας, σε συνδυασμό με το περιορισμένο εύρος των
    διαμήκων οδών, την μεγάλη κυκλοφορία, τις κορεσμένες παρόδιες δραστηριότητες και συνεχή κίνηση των

επισκεπτών από και προς το Αεροδρόμιο, το Λιμάνι και την Τουριστική Ενότητα Μελιτσάχας-Μυρτιές- Συκιά-
Μασούρι δημιουργεί συνθήκες κορεσμού από την χρήση των οχημάτων Ι.Χ.

Απαιτείται να καταστεί κυρίαρχη η Δημόσια Συγκοινωνία με Μικρά Αστικά Λεωφορεία (Mini Bus) τα οποία με
συχνά δρομολόγια θα εξυπηρετούν ολόκληρη τη διαμήκη-διαμπερή κυκλοφορία. Στον σχεδιασμό των
συγκεκριμένων διαδρομών και στάσεων θα πρέπει να ληφθούν υπόψη οι ανάγκες εξυπηρέτησης των
τουριστών κατά την άφιξή και αναχώρηση τους στην περιοχή όπου μεταφέρουν και τις ταξιδιωτικές τους
βαλίτσες. Επίσης θα ληφθούν υπόψη τα σημεία ενδιαφέροντος της περιοχής, οι εποχιακοί πόλοι έλξης
(παραλίες κ.α.) και φυσικά η εξυπηρέτηση του Λιμανιού και του Αεροδρομίου.

  1. Εξασφάλιση ικανοποιητικών συνθηκών διέλευσης οχημάτων στην ανατολική οδική είσοδο της Πόθιας
    (οδός Κάλυμνος-Βαθύς).
    Στην ανατολική είσοδο της Πόθιας από τις Εγκαταστάσεις ΔΕΗ την εκκλησία της Αγ. Ειρήνης, το πολύ μικρό
    πλάτος της οδού Κάλυμνος-Βαθύς σε ορισμένα τμήματα καθιστά εξαιρετικά δυσχερή τη λειτουργία των δύο
    λωρίδων κυκλοφορίας (μία ανά κατεύθυνση). Σήμερα απαιτείται να υπάρχει συνεννόηση και αργή κίνηση των
    οχημάτων που διασταυρώνονται, ενώ σε περιπτώσεις κίνησης βαρέων και βραδυπορούντων οχημάτων
    δημιουργούνται συνθήκες οδικής συμφόρησης. Τη θερινή περίοδο οι υφιστάμενες συνθήκες κυκλοφορίας δεν
    είναι αποδεκτές για την εξυπηρέτηση και την περαιτέρω ανάπτυξη του τουρισμού.
    Προτείνεται η εγκατάσταση φωτεινής σηματοδότησης που θα μετατρέπει εναλλάξ το πλέον δυσχερές τμήμα
    σε μονόδρομο της μιας από τις δύο κατευθύνσεις.
    Άμεσα όμως θα πρέπει να ανατεθεί μελέτη για τον σχεδιασμό παράκτιας οδού από τον βόρειο υπήνεμο

λιμενοβραχίονα έως την συμβολή της υφιστάμενης οδού πρόσβασης του Καρνάγιου με την οδό Κάλυμνος-
Βαθύς.

  1. Αναγνωριστική Μελέτη Βόρειας Περιφερειακής Οδού.
    Η εκπόνηση Αναγνωριστικής Μελέτης για την σκοπιμότητα κατασκευής Βόρειας Περιφερειακής Οδού στην
    οικιστική ενότητα Πόθια-Χώρα, θα οδηγήσει στην ωρίμανση ενός έργου που θα αποφορτίσει την κίνηση εντός

των οικισμών της Πόθιας και της Χώρας. Η διαμπερής κυκλοφορία Βαθύς-Πόθια-Χώρα-Αεροδρόμιο-
Πάνορμος-Μυρτιές, θα εξυπηρετείται πλέον από τον νέο οδικό άξονα, με αποτέλεσμα την προώθηση της

βιώσιμης αστικής κινητικότητας στον κορεσμένο πυρήνα των δύο οικισμών.

  1. Αναγνωριστική Μελέτη Νότιας Περιφερειακής Οδού.

Η εκπόνηση Αναγνωριστικής Μελέτης για την σκοπιμότητα κατασκευής Νότιας Περιφερειακής Οδού στην
οικιστική ενότητα Πόθια-Χώρα, θα οδηγήσει στην ωρίμανση ενός έργου που θα αποφορτίσει την κίνηση εντός

των οικισμών της Πόθιας και της Χώρας. Η διαμπερής κυκλοφορία Λιμάνι-Πόθια-Χώρα-Αεροδρόμιο-
Πάνορμος-Μυρτιές, θα εξυπηρετείται πλέον από τον νέο οδικό άξονα, με αποτέλεσμα την προώθηση της

βιώσιμης αστικής κινητικότητας στον κορεσμένο πυρήνα των δύο οικισμών. Ο νέος οδικός άξονας δύναται να
ακολουθήσει χάραξη, είτε βόρεια των λόφων της «Ράχης» και της «Αγ. Παρασκευής», είτε νότια αυτών.

4

  1. Τακτοποίηση κυκλοφορίας και στάθμευσης στο Δημοτικό Γήπεδο.
    Οι κυκλοφοριακές συνθήκες που επικρατούν είναι: υψηλές ταχύτητες, κακή ορατότητα, αυθαίρετο και
    καταχρηστικό παρκάρισμα, κορεσμός κατά την διάρκεια αθλημάτων. Απαιτείται η εκπόνηση μελέτης
    κυκλοφορίας και στάθμευσης για την επιβολή ορθολογικών κυκλοφοριακών συνθηκών.
    Παράλληλα με την κυκλοφοριακή διερεύνηση θα πρέπει να εξετασθεί και προοπτική κατασκευής ελαφρά
    υπερυψωμένου πλατό.
  2. Τακτοποίηση κυκλοφορίας και στάθμευσης στο Σταθμό Ταξί.
    Οι κυκλοφοριακές συνθήκες που επικρατούν είναι: συμφόρηση, αυθαίρετη, ανεξέλεγκτη και καταχρηστική
    στάση/στάθμευση, κακή διαρρύθμιση. Απαιτείται η επιβολή ορθολογικών κυκλοφοριακών συνθηκών.

ΙΙ. ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ Β’ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ.

  1. Διαμόρφωση οδών ήπιας κυκλοφορίας.
    Προτείνεται η μετατροπή της Παραλιακής Οδού της Πόθιας και της Κεντρικής Οδού που συνδέει την Πόθια με
    τη Χώρα στο τμήμα της που έχει καθαρά εμπορικό χαρακτήρα (Εμπορικός δρόμος), σε οδούς ήπιας
    κυκλοφορίας.
  2. Επέκταση δικτύου ποδηλατοδρόμων μετά πεζοδρομίων.
    Μετά την ολοκλήρωση της Περιφερειακής Οδού «Θέρμα – Άγιος Σάββας», θα πρέπει να διερευνηθεί η
    δυνατότητα δημιουργίας ποδηλατόδρομου που να συνδέει τη Πόθια με τη Χώρα, ως επέκταση του
    προτεινόμενου ποδηλατόδρομου στην παραλιακή οδό της Πόθιας.
    Η διερεύνηση θα περιλαμβάνει την δημιουργία ποδηλατόδρομου μιας κατεύθυνσης στο τμήμα που η οδός
    είναι μονόδρομος στην άνοδο προς Χώρα, και μίας κατεύθυνσης στην κάθοδο προς Πόθια.
    Η αναδιαμόρφωση των πεζοδρομίων που αναγκαστικά θα υλοποιηθεί, θα καλύψει σε μεγάλο βαθμό την
    ανεπαρκή τωρινή παρουσία τους.
  3. Χωρικός σχεδιασμός περιοχής Μελέτης.
    Προτείνεται η ανάπτυξη σχεδιασμού για την εξασφάλιση κοινόχρηστων και κοινωφελών χώρων καθώς και η
    εκπόνηση Τοπικών Πολεοδομικών Σχεδίων (ΤΠΣ) σύμφωνα με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο για το σύνολο του
    Δήμου.
  4. Αστικές αναπλάσεις.
    ➢ Έργα υποδομής στο υπάρχον παραλιακό μέτωπο της Πόθιας αλλά και στα παραλιακά μέτωπα των
    υπόλοιπων οικισμών που έχουν τουριστικό ή μεταφορικό ενδιαφέρον.

5
➢ Παρεμβάσεις ανάδειξης των παραδοσιακών τμημάτων των οικισμών ή των τμημάτων που έχουν ιδιαίτερο
χαρακτήρα.
➢ Σταδιακή αύξηση του πράσινου για το σύνολο της οικιστικής ενότητας Πόθια-Χώρα.

  1. Δημιουργία σταθμών ενοικίασης ποδηλάτων.
    ➢ Τοποθέτηση σταθμού ενοικίασης ποδηλάτων στη Χώρα, σε περίπτωση επέκτασης του δικτύου

ποδηλατόδρομων, για την καλύτερη κάλυψη της ζήτησης κατά μήκος της διαδρομής διαδρομής Πόθια-
Χώρα.

➢ Δημιουργία εφαρμογής για την πληροφόρηση των σημείων ενοικίασης, τις χρεώσεις, την πληρωμή μέσω
συστήματος ηλεκτρονικών μέσων και την προώθηση της χρήσης μέσων φιλικών προς το περιβάλλον.
➢ Δημιουργία σημείων πληρωμής εντός του σταθμού.

  1. Επέκταση των ελαφρά υπερυψωμένων οδικών τμημάτων και συμβολών (πλατό).
    Επέκταση των υπερυψωμένων τμημάτων (πλατό) σε οδικά τμήματα και διασταυρώσεις με στόχο τη μείωση
    της ταχύτητας των οχημάτων, την τακτοποίηση των συνθηκών κυκλοφορίας, τη δημιουργία συνθηκών ήπιας
    κυκλοφορίας και την αύξηση της οδικής ασφάλειας. Τα σημεία που χρήζουν εξέτασης είναι τα οδικά τμήματα
    που αναπτύσσονται μεγάλες ταχύτητες, οι διασταυρώσεις με περιορισμένη ορατότητα, τα οδικά τμήματα με
    παρόδιες εισόδους σχολείων, και τα σημεία του οδικού δικτύου στα οποία έχουν καταγραφεί συμβάντα
    ατυχημάτων.
  2. Ενίσχυση οδικής ασφάλειας σε ευαίσθητα σημεία της περιοχής.
    Με στόχο την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας σε σημεία της περιοχής Mελέτης όπου συναντώνται αθλητικές
    εγκαταστάσεις, προτείνεται:
    ➢ Ενίσχυση της οριζόντιας και κάθετης σήμανσης στα εν λόγω σημεία.
    ➢ Στένωση του πλάτους του οδοστρώματος με διαπλατύνσεις πεζοδρομίων ή με κατάλληλες διαγραμμίσεις
    οδοστρώματος.
    ➢ Τοποθέτηση μέσων μείωσης ταχύτητας όπως ανακλαστήρες οδοστρώματος, μειωτές ταχύτητας (πλατό),
    ακουστικές ταινίες, προειδοποιητικοί παλλόμενοι πορτοκαλί σηματοδότες, μετρητές ταχύτητας κ.α.
  3. Διερεύνηση εγκατάστασης συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης και διαχείρισης της στάθμευσης μέσω
    ευφυών συστημάτων.
    Προτείνεται η διερεύνηση εγκατάστασης συστήματος της ελεγχόμενης στάθμευσης σε κύριους οδικούς
    άξονες κυρίως του κέντρου της Πόθιας και της Χώρας, ενώ για την εξασφάλιση των κατοίκων, προτείνεται
    αντίστοιχα και η αναλογική αύξηση των θέσεων μόνιμων κατοίκων.
    Επίσης, προτείνεται η χωροθέτηση θέσεων στάθμευσης οχημάτων και δίκυκλων εκτός του πυρήνα των
    οικισμών, ώστε να εξυπηρετηθούν οι αυξημένες ανάγκες των επισκεπτών – τουριστών κυρίως κατά τους
    καλοκαιρινούς μήνες.
  4. Βελτίωση αστικού εξοπλισμού.
    ➢ Ενεργειακή αναβάθμιση του δημοτικού φωτισμού.

6
➢ Αναβάθμιση αστικού εξοπλισμού και αντικατάσταση φθαρμένου τμήματός του πλησίον πόλων έλξης
μετακινήσεων, πεζοδρόμων και χώρων αναψυχής.

  1. Υλοποίηση του Σχεδίου Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων (ΣΦΗΟ) και εκσυγχρονισμός του δημοτικού
    στόλου οχημάτων.
    ➢ Δημιουργία σταθμών φόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων σε υφιστάμενους χώρους στάθμευσης εντός της
    περιοχής μελέτης.
    ➢ Σταδιακή αντικατάσταση των οχημάτων του δημοτικού στόλου με οχήματα μηδενικών ή χαμηλών
    εκπομπών ρύπων.
    ➢ Δημιουργία συστήματος ανταποδοτικών τελών για τους κατοίκους και επιχειρηματίες που χρησιμοποιούν
    ηλεκτροκίνητα οχήματα.
  2. Συνθήκες ασφαλούς πρόσβασης μαθητών στις οδούς με εισόδους σχολείων.
    Προτείνονται μέτρα μείωσης των ταχυτήτων, αύξησης του πλάτους των πεζοδρομίων, προσθήκης κεντρικών
    νησίδων διαχωρισμού της κυκλοφορίας, ευδιάκριτης κατακόρυφης και οριζόντιας σήμανσης κ.α.
  3. Εξασφάλιση προσβασιμότητας σε όλο το οδικό δίκτυο της περιοχής Μελέτης.
    ➢ Εγκατάσταση ραμπών ΑμεΑ και οδηγών τυφλών σε όλο το μήκος των υφιστάμενων πεζοδρομίων.
    ➢ Διαπλατύνσεις πεζοδρομίων, ώστε να καλύπτεται το ελάχιστο απαιτούμενο πλάτος ελεύθερης όδευσης
    πεζών (1,5 μ.).
    ➢ Κατασκευή πεζοδρομίων, στα σημεία του οδικού δικτύου όπου δεν έχουν υλοποιηθεί.
    ➢ Βελτίωση της πρόσβασης των ΑΜΕΑ στα δημοτικά κτίρια και υπηρεσίες.
    ➢ Επάρκεια θέσεων στάθμευσης ΑμεΑ σε κρίσιμα σημεία – πόλους έλξης της περιοχής μελέτης.
    ➢ Εγκατάσταση συστήματος ηχητικής καθοδήγησης ατόμων με μειωμένη όραση στους φωτεινούς
    σηματοδότες.
  4. Ανάπτυξη έξυπνων εφαρμογών.
    ➢ Αύξηση των παρεχόμενων υπηρεσιών ηλεκτρονικής διακυβέρνησης προς τους πολίτες.
    ➢ Αναβάθμιση της υφιστάμενης ιστοσελίδας του Δήμου με πληροφόρηση για όλα τα μεταφορικά μέσα και
    τις υπηρεσίες του Δήμου.
    ➢ Ανάπτυξη εφαρμογής κινητού για ταξί.
  5. Νέα μοντέλα μεταφορών.
    ➢ Ενθάρρυνση δημιουργίας Τοπικής Ένωσης Επιχειρηματιών που θα προάγουν τη Βιώσιμη Κινητικότητα.
    ➢ Ανάπτυξη έξυπνου συστήματος διαχείρισης τροφοδοσίας (όπως η θέσπιση ωραρίων φορτοεκφορτώσεων,
    η βελτιστοποίηση διαδρομών κλπ).
  6. Εναλλακτικές μορφές τουρισμού.
    ➢ Ανάπτυξη δράσεων ποδηλατικού τουρισμού.
    ➢ Εκπόνηση μελετών για τη διερεύνηση και τις δυνατότητες εναλλακτικών μορφών τουρισμού.

7
➢ Δημιουργία ενημερωτικού – διαφημιστικού εντύπου και ηλεκτρονικού υλικού για την ανάδειξη του
φυσικού τοπίου και των παραλιών του νησιού.

  1. Ανάπτυξη εκστρατείας ενημέρωσης / ευαισθητοποίησης μετακινούμενων.
    Είναι σκόπιμο η ανάπτυξη μιας συντονισμένης εκστρατείας ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των
    μετακινούμενων από τους αρμόδιους φορείς. Η στρατηγική ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των
    μετακινούμενων θα πρέπει να συνδυάζει μεθοδολογίες και εργαλεία προκειμένου να επιτύχει τη μέγιστη
    δυνατή απήχηση. Θα πρέπει να προβάλει:
    ➢ Τα πλεονεκτήματα της χρήσης εναλλακτικών μέσων μεταφοράς και σε συσχέτιση πάντα με τις
    παρεμβάσεις που θα πραγματοποιηθούν.
    ➢ Την ενίσχυση της οικονομίας και της τουριστικής ανάπτυξης της περιοχής μελέτης, μέσω των
    παρεμβάσεων που προωθούν την βιώσιμη αστική κινητικότητα.
    ➢ Τα μειονεκτήματα και τις επιβαρύνσεις που δημιουργεί η χρήση του Ι.Χ., όχι μόνο κατά την μετακίνηση του
    (κυκλοφοριακή συμφόρηση, πρόβλημα στάθμευσης), αλλά και σε ευρύτερο βαθμό στο περιβάλλον.

16-12-2022

0 comments on “ΣΒΑΚ – 2η Διαβούλευση

Αφήστε μια απάντηση